Menu
Winkelwagentje

Waarom kopen bij Natuurvoordeel?

Wie zijn wij?

Geboren en opgegroeid op het Zeeuwse platteland met (zeker toen nog) bijna alleen maar natuur om je heen, dan is het haast onmogelijk om geen bijzondere band met de natuur te ontwikkelen.

Van het enorm kunnen genieten van de schitterende uitzichten in nationaal park de Oosterschelde tot lange wandelingen met de hond, wij zijn in de gelukkige omstandigheden dat we de natuur als het ware op kunnen snuiven.

Zo’n bijzondere verbintenis met de natuur neemt eigenlijk vanzelfsprekend een afkeer tegen chemische producten met zich mee. Waarom zou je chemische producten gebruiken als je uit de natuur een minstens zo goed (en vaak zelfs veel beter) middel kunt halen? Onze liefde voor de natuur en natuurlijke producten is dus eigenlijk onze tweede natuur, voor ons het is zo vanzelfsprekend als een en een twee is.

Met  ruim 25 jaar ervaring in de voedingssupplementen, het maken van websites als hobby en de drang naar het werken met natuurlijke alternatieven is Natuurvoordeel eigenlijk als vanzelf geboren.

Woud van aanbieders.

In de voedingssupplementen branche zijn er talloze aanbieders en evenzoveel producten die allemaal het beste en het mooiste beloven. Door de bomen zie je het bos niet meer. In dit woud van producten ben je snel geneigd om voor het duurste alternatief te kiezen, die zal toch wel het beste werken is dan het idee.

Deze gedachtegang is niet helemaal juist. Het klopt dat de beste natuurproducten en supplementen vaak tot de duurdere categorie behoren. Het klopt alleen niet dat de beste producten altijd het duurst moeten zijn. Veel retailers nemen hun kans waar om op natuurlijke supplementen hoge marges te zetten, de klant denkt toch “hoe duurder hoe beter”

Hier zagen wij een uitdaging die we met Natuurvoordeel aan zijn gegaan: Mooie en goede producten van een hoge kwaliteit aanbieden voor fatsoenlijke prijzen.

Eerlijke prijzen.

Wat is een fatsoenlijke prijs? In onze ogen is dat de optimale verhouding tussen prijs en kwaliteit. Hoge kwaliteit kost nu eenmaal geld. De productie (vaak allemaal biologisch) is kostbaar. De hoeveelheden die gemaakt kunnen worden zijn vaak klein, er worden geen chemische bestrijdingsmiddelen gebruikt, er wordt geen kunstmest gebruikt, de opbrengst is dus lager terwijl je er wel meer tijd in moet stoppen. Ergo, een geweldig product met een hoge kostprijs. Als de retailer hier dan ook nog eens een flink graantje van mee gaat pikken sta je uiteindelijk met een kostbaar product in je handen de afweging te maken of een goedkopere variant misschien ook wel een goed idee is. Dat vinden wij bij Natuurvoordeel erg jammer, deze afweging zou je niet moeten hoeven maken. Gewoon een perfect natuurproduct tegen een eerlijke prijs.

Kosten besparen.

Om de kosten aan de kant van de retailer, wij dus, laag te houden is nog een hele kunst maar we zijn ervan overtuigd dat het ons gelukt is. Onze verkoopprijzen liggen gemiddeld zo’n 15 – 20% lager dan elders.

Hoe we dat doen? Het is een beetje cliché maar door goed op de kosten te letten en ons familie- en vriendennetwerk optimaal te benutten. We hebben het geluk dat we aan huis voldoende ruimte hebben voor ons kantoor en magazijn. Manlief maakt en onderhoud de website, waar we kunnen brengen we de bestellingen op de fiets naar de vervoerders als PostNL en DHL, vrienden helpen ons met het maken van advertenties en andere reclame-uitingen en we geven zo weinig mogelijk uit aan adverteren.

Natuurlijk moeten onze klanten ons wel kunnen vinden en ontkomen we er niet aan om af en toe een advertentie te plaatsen, maar dat doen we echt zo min mogelijk.

We willen graag dat jij, onze klant, de promotie voor ons maakt. We zijn er dan ook bijzonder dankbaar voor dat dit nu al werkt. Ruim 65% van onze klanten blijven klant na de eerste aankoop, en een heel groot deel van de klanten fungeert als ware ambassadeurs voor onze winkel door vrienden, kennissen en familie naar ons door te verwijzen.

Dat onze klanten blij zijn met onze producten en onze manier van werken blijkt ook uit de hoge beoordelingen die we mogen ontvangen. Daar zijn we super blij mee!

Extra korting sparen.

Ons spaarplan draagt hier ook wel een stukje aan bij. Het is bijzonder leuk om te zien hoe hele families hun bestellingen bundelen tot één gezamenlijke aankoop en zo in razend tempo extra hoge kortingen te sparen.

Gelijk bij de eerste aankoop kun je al beginnen met het sparen van extra korting op je bestelling! Lees er op onze speciale spaarplanpagina alles over.

Nieuwsbrief.

Een ander manier om bij onze klanten te komen is de nieuwsbrief die we ongeveer 1x per week versturen. Deze nieuwsbrief wordt altijd erg gewaardeerd en komt bij inmiddels zo’n 4000 abonnees in de mailbox. Dat we in de nieuwsbrief altijd wel een paar bijzonder aanbiedingen hebben die niet op de webshop zijn te vinden helpt natuurlijk ook wel een handje.

Overigens doen we dat op ook, voor onze volgers hebben we ook heel regelmatig unieke acties en aanbiedingen.

Verpakken en verzenden.

Het gemak van online bestellen is dat je er eigenlijk je stoel niet voor uit hoeft. Met een paar klikken wordt je bestelling keurig, en vaak de andere dag al, bij je thuisgebracht.

Dat dit niet vanzelf gaat is wel duidelijk. Ook hier komen weer flinke kosten om de hoek kijken. Waar we kunnen besparen we op deze kosten. Zo gebruiken we maar een paar verschillende formaten doosjes zodat we per maat meer kunnen inkopen en dus minder kwijt zijn aan het verpakken. Overigens doen we geen concessies aan de manier waarop we verpakken, we vullen de lege ruimtes in de verpakkingen altijd op met natuurlijke materialen.

Op de kosten van de vervoerders hebben we helaas weinig invloed. Deze stijgen elk jaar, ook voor ons. We zouden graag alles helemaal gratis versturen maar dit is helaas niet mogelijk. Het zou kunnen wanneer we de prijzen van onze producten zouden verhogen, maar zo zitten we niet in elkaar. We houden van helder en transparant.

Voor bestellingen onder de € 45,- moeten we een bijdrage in de verzendkosten vragen. Op dit moment kunnen we deze bijdrage beperken tot € 6,95. Is je orderbedrag hoger dan € 45,- euro dan zijn de verzendkosten voor onze rekening als je de bestelling op een Servicepunt of automaat laat bezorgen.

Facebook pagina

Uiteraard zijn wij ook te vinden op Facebook. Onze Facebookpagina bereik je door op de link te klikken. Het is zeker de moeite waard om onze pagina te liken en te volgen. We posten daar regelmatig unieke aanbiedingen die maar kort beschikbaar zijn!

We hopen dat we je een beeld hebben kunnen geven van wie we zijn en wat onze drijfveren zijn om dagelijks bezig te zijn met hoe we de mooiste producten op de beste en voordeligste manier bij je te kunnen krijgen.

Heb je tips, vragen of opmerkingen? Of wil je gewoon even kletsen? Je kunt ons bellen op nummer 0113 405006. Mailen kan naar info@natuurvoordeel.nl
Via de website kun je chatten mocht dat je voorkeur hebben.

We staan klaar voor je!